Bikkels.reismee.nl

Dood gaan is erg.......... maar dit leek er op!!!!

Als jullie dit lezen zijn wij begonnen aan onze laatste etappe. Dus laat ons bij thuiskomst genieten van alle reacties.

Om 8.00h werden wij op de camping verwacht voor het ontbijt waarvoor wij ons hadden aangemeld. Als kleine kinderen zaten we op de stoep te wachten want wij wilden zo vroeg mogelijk beginnen aan de etappe omdat die 139 km in beslag zou nemen. Enfin om 8.00h kwamen de broodjes en om 8.30h zaten we dan op de fiets. Al snel hadden we in de gaten dat het een loodzware etappe zou worden en vroegen wij ons af of we niet overmoedig waren geweest om de laatste 4 dagen in te korten tot drie. Een uur na vertrek kon de regenkleding weer aan en daar zou het niet bij blijven. We beklommen hellingen van 13% weliswaar niet zo lang als in de Alpen maar langer dan de Cauberg om er maar eens een te noemen. Het moet ergens rond de klok van 11.00h zijn als mijn trouwe fietsmaatje het begeeft. De teller waar ik de hele dag mee speel om te kijken naar het gemiddelde, fietsuren etc. is tod! Om 12.30h fietsen we Luxemburg in mogen we even langs de Moesel fietsen. Hier ging het tempo lekker omhoog, alleen moesten we na een klein half uurtje al afbuigen. Dachten we vanmorgen al genoeg geklommen te hebben, hadden we ons behoorlijk vergist want nu begon het pas echt. Er leek geen eind aan te komen en we waanden ons ook nog eens helemaal alleen , zo stil en uitgestrekt. Om 17.00h tijdens een korte stop begonnen we alle alternatieven maar eens door te nemen want het was duidelijk dat we de geplande plaats niet zouden halen. Ik denk dat ik voor allen schrijf als ik zeg dat we total los waren. Nu stoppen had geen zin want dan waren we te ver van huis om zoals gewenst morgen thuis te komen en was alle pijn voor niets geweest. Dus door en dat met een door ons geschatte snelheid van 7 km per uur. We hadden nl ook de wind nog eens flink op de kop. Schuilende voor een enorme plensbui onder een viaduct, om 18.30h maar de hulp ingeroepen van het thuisfront om een hotel te boeken in de beoogde plaats. Wisten we in ieder geval dat we een plek hadden om te slapen. Niet snel daarna kwam de melding, alle hotels vol daar, wat nu? We wisten dat er een camping was maar gezien de zwaarte van de etappe van vandaag, maar ook die van morgen, genoot dat in ieder geval niet de voorkeur van Marlou en Hub. Maar niet lang erna kwam er alsnog een verrassend bericht uit Eindhoven. Op korte tijd was het Giel gelukt om de topografie van Luxemburg en onze route te ontrafelen en had hij een hotel gevonden op 4 km afstand van onze positie. Wij dus koers gezet naar daar en ingecheckt. De hotelbaas wist niet wat hem overkwam en vertelde dat er geen boeking was. Na wat op en neer geouwehoer was dan alles duidelijk en zitten we nu op een drie-persoonskamer ook nog eens voorzien van een kinderbedje. Na 2 halve liters bier en een snelle douche hebben we een heerlijk avondeten gehad en typ ik nu even dit verhaaltje.

Morgen fietsen we nog een kilometertje of 60 samen en dan zullen we afscheid nemen van onze navigator. Ron zal na 110 km thuis komen en Marlou en Hub hebben er nog 118 Ardennenoffensief voor nodig. Foto's van de laatste dagen volgen zo spoedig mogelijk. Tot ziens in Brunssum en oh ja Huub Nauts , mocht je ons toevallig in Eupen zien zwoegen, waag het niet om ons voorbij te rijden zonder te vragen of je misschien iets van onze bagage moet meenemen in je auto dan kijken wij wel of we dat doen of niet.

Gr Hub

Reacties

Reacties

sjaak van de spinningclub

Goede morgen bikkels,
als jullie dit lezen zijn jullie misschien al thuis.
Ik wil jullie namens ons allemaal feliciteren met deze
geweldige prestatie.
Chapeau.
De groeten en tot ziens .
dit laatste geld voor Hub

Gisèle

Dag lieve familieleden,

Proficiat met de door jullie neergezette prestatie ik zal jullie op dit moment maar niet vragen of jullie het nog een keer gaan doen..........
Dikke knuffel

janine crijns

Fantastisch gedaan jongens en meisje
Hub misschien moet je overwegen om een carriere-switch te maken , en reisverhalen te gaan schrijven.
De stukjes die je schrijft lezen lekker weg.
Ik ga er van uit dat jij de auteur bent.

Nogmaals proficiat met het beoogde resultaat.

Groetjes Janine , Jos , Britt en Maud

agnes

Wauwww jongens knap gedaan, petje af voor jullie!!
Maar zoals jullie al wisten, de LAATSTE LOODJES.............
Zet hem op voor dat laatste stukje!!

Maud

Heel veel plezier bij de thuiskomst! En ooooh wat zal ik jullie stukjes gaan missen :-(

Monique

Wat een ongelofelijke prestatie.

Een trip om met veel 'plezier' op terug te kijken????
De verhalen zal ik gaan missen.

Tot zaterdagavond.

Groetjes,
Monique

Gwen Frings

Respect voor jullie prestatie! Goed gedaan, nu maar lekker bijkomen en genieten van het thuisfront!
Groet,
Gwen

Ingrid

Super gedaan! En dan nog wel met zoveel regen.... En nu heerlijk relaxen en terugkijken op een geweldige ervaring. Wordt wel afkicken: wij van jullie stukjes en jullie van het fietsen!

gr Ingrid

Guido alias Brutus

Beste fietsers.

Mijn complimenten. Jullie zijn weer een fantastische ervaring rijker. Leuk om jullie op deze manier een beetje te kunnen volgen. Knap dat jullie de energie en zin hebben om na een lange dag fietsen nog wat op dat internet te fabriceren.
Geniet van een lekker biertje en de rust. Tot binnenkort.

Roos

Jammer dat jullie thuis zijn, nu moet ik die geweldige reisverhalen missen. Misschien kun je een dagboek gaan bijhouden Hub, hebben we toch nog wat om naar uit te kijken. Geniet lekker van jullie thuiskomst en van deze super prestatie. Groetjes Roos

Nadja

Wat een geweldige belevenis! Ik heb echt met jullie meegenoten, veel gelachen, soms gehuiverd en heeeeel vaak gedacht: Dit bestaat toch niet! Echt ongelofelijk!

Hoe dan ook, ik wil jullie alle drie heel hartelijk bedanken voor de mooie verhalen en foto's. Zo lijkt het een klein beetje alsof ik (achter op de fiets) meeging met jullie, maar dan zonder de spierpijn, angst voor de honden, bakken met regen en zonder alle kosten.

Ik ben blij als ik jullie vanmiddag weer kan zien en horen. En ja Ron, dan mag ik weer gaan genieten van het gekibbel tussen Ron en Marlou! Hihi, nee hoor, grapje!

Lieve buurtjes en Ron: BEDANKT dat ik mee mocht genieten!!!!!!!!!

Lia Daemen

Wat een fantastische reis hebben jullie gehad, petje af voor deze prestatie. Ook ik heb genoten van jullie prachtige verhalen en ik ga ze zeker missen.
Geniet van jullie welverdiende rust en fijn voor jullie naasten dat jullie weer heelhuids thuis zijn!
groetjes Lia(SEH)

Talitha

Wat zal ik op het laaste moment nog eens zeggen. Alles staat hierboven al vermeld, ik kan me in ieder geval er bij aansluiten. Dat jullie echte doorzetters zijn kan niemand ontkennen. Morgen zal ik zeker van 1 van jullie te horen krijgen nooit meer, maar we weten ondertussen wel beter. Als het laatste restje pijn van afgelopen reis is weggeveegd gaan jullie al weer plannen voor komend jaar. Ik weet in ieder geval zeker dat jullie op het moment van dit lezen met een brede smile achter de pc zitten, na te genieten van jullie avontuur.
Welkom thuis en slaap zacht

Dikke kus voor jullie alle drie

Harry & Maria Meurs

Beste Ron, Hub en Marlou,

In het begin heb ik gedacht; Waar beginnen ze aan, maar gaandeweg kreeg ik in de gaten dat er ver van huis echte bikkels aan het werk waren.
Er zijn momenten dat we gedacht hebben, nu gaan ze stoppen, maar Bikkels uit het grote Maastricht, stoppen niet.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik ontzettend veel bewondering voor jullie heb, wat ik niet met woorden kan uitleggen.
Ik hoop dat ik het zie als je aan komt gefiets, ik weet niet hoelaat, maar ik hou ieder geluidje in de gaten.

Bikkels bedankt hoe jullie ons hebben laten genieten, het is net of we terugkomen van vakantie en dat terweil we pas over 2 maanden gaan.

Ook hoe we genoten hebben van jullie verhalen en de foto`s.

BIKKELS BEDANKT.

sandra

He toffe prestatie en nu weer nieuwe plannen lanceren
Eerst genieten van de rust ,dan weer het normale leven oppakken.
Voor je het weet is het jaar weer om

mat en miriam

geen woorden voor.........echt SUPER-prestatie !!!
nog "even"de laatste km. en dan UITRUSTEN !!

groetjes, Mat en Miriam

Tonia

Hallo sportievelingen

WELKOM THUIS, en geniet nog van de vakantie.
Dat hebben jullie nu wel verdiend!!

Tilly

Geweldig!!!.Ik sluit me aan bij alle complimenten.
Geniet lekker van jullie welverdiende rust.
Ook ik heb genoten van jullie verhalen en foto's.

Huub

Ik extra de koffie klaar (bruin) gezet
En wie komen er niet De fietsers!!
Een tafeltje gereserveerd bij Reiner's Fritteneck
Extra een rondleiding gepland in de firma, maar ja dat houden jullie te goed de volgende keer dan
Ik ben blij dat jullie heelhuids terug zijn zonder veel kleer scheuren. Ik als niet fietser vind dit een super prestatie ik zal jullie dit nooit na doen Gewoon GEWELDIG

Stef

prachtige reis geweldige foto's petje af zoveel kilometers gefiest
ik hoor de verhalen wel op het werk huub gij moet nogal benen hebben nu

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!