Bikkels.reismee.nl

Nog 83 dagen!

Vanuit een warme huiskamer en zittend achter een groot computerscherm even een korte update over onze vorderingen. Zoals jullie weten wil niemand van ons achteraan fietsen en is een ieder op de een of andere manier bezig om zijn/haar conditie op te vijzelen. Allereerst Ron, gaat stiekem 86 km fietsen en probeert dan de schuld te geven aan zijn gps. Marlou trotseert regen, wind en koude om haar conditie op peil te brengen en trekt daarnaast net als Ron ook nog eens haar jogging schoenen aan.

En Hub, die arme knul moet het hebben van zijn spinninguurtjes in de sportschool en de deskundige begeleiding van Jimmie de fysio om zijn zwakke knieen te transformeren naar de machtige benen van good old Lance Armstrong. Overigens is ook hij al 2 keer op een dag gesignaleerd in het fitnesscentrum.

Materialen worden gekocht, alleen zijn we nog op zoek naar een dazer. Dat is een apparaat om die bijtgrage honden op afstand te houden.

Route wordt uitgezet door Ron en Hub kan het niet nalaten om te kijken of het niet korter kan. Daarnaast kijk ik ook naar de overnachtingsmogelijkheden en de faciliteiten. Zo is het mij gelukt om de eerste 5 hotels allen met wifi te hebben en een enkel hotel met zwembad. Ook een hotel met een echte haman hebben we geboekt dus dat afzien valt wel mee. 25 maart gaan onze fietsen voor een beurt en wordt ook Marlou haar tandwiel vervangen zodat we niet net als bijmij verleden jaar opeens een 12 tands tandwiel hebben ipv de gebruikelijke16.

Ook zijn we nog steeds op zoek naar iemand die de beschikking heeft over een busje om onze fietsen in Charleroi af te zetten. Mochten wij niemand vinden dan zoeken wij iemand met lef die bereid is om de bus Van Ron ( voor degenen die het niet weten 40 jaar oud en volgeschilderd met Looney Tunes ) terug te rijden naar Maastricht.

Maar alle gekheid op een stokje, wat wij nodig hebben is zomerweer zodat wij eindelijk kunnen beginnen aan de wat langere trainingstochten door het limburgse heuvelland.

Daarnaast zijn wij flink aan het experimenteren met het programma runkeeper. Hiermee hopen wij straks onze route volledig aan jullie te kunnen laten zien inclusief hoogtemeters, gem snelheid, gem hartslag mochten wij de accessoires hiervoor meenemen (gewicht he) en kalorieverbruik. Voor de sporters die ons volgen, kijk eens op hun site wat voor leuke dingen je hier kunt doen.

Nou Marlou is carnaval vieren ga ik even tv kijken en zoals het er nu uit ziet gaan we donderdag voor het eerst samen een rondje fietsen.

Wij houden jullie op de hoogte.

Gr Hub

Tiny

Het komt vast en zeker goed met al die voorbereidingen!!!!

hanneke

carnaval is ook een goede voorbereiding
succes ! uit breda

Rik

ipv hier te typen had je bv kunnen gaan trainen;)

marlou

ik heb al vervoer naar het vliegveld natuurlijk Sandra (heeft hier zelfs haar weekend naar Berlijn voor verzet)Dus Hub ik zou maar eens gauw informeren bij Hubie,is dat onderdeel tenminste geregeld.Morgen 75-100km?

Bernhard

Hub maak je geen zorgen licht spinnen is nu een betere voorbereiding dan in de kou buiten fietsen vorig jaar werd ik door het spinnen ook aangenaam verrast .
groeten Bernhard

de "sjnelle"

Hub , Marlou en Ron,

Vrijdag a.s krijg jullie een hele doos met zakjes wit poeder voor aan te lengen om deze top prestatie te kunnen leveren. Loek informeert oa. via ToP sport Limburg en DSM of deze nog voorhanden zijn. Mag natuurlijk niets kosten.
Gr. Pieter

sandra

Wat een tocht voor de boeg. Daar zijn zeker bikkels voor nodig, maar dat gaat vast lukken. Heel veel succes met de voorbereiding.

Roos

met een hele doos zakjes met wit poeder (?), snelle banden en al heel wat kilometers in de benen kan er niks meer mis. Succes!