Bikkels.reismee.nl

Klaar voor vertrek?

Inmiddels zijn we weer een paar weken verder en nadert het vertrek in rap tempo. Even over onze vorderingen. De route is klaar en brengt ons langs de volgende steden. Silivri - Tekirdag - Kesan - Thessaloniki - Alexandroupolis - Xanthi - Aghios Georgios - Katerini - Larissa - Kalabaka - Metsova - Igoumenitsa. Het hoogste punt in Griekenland ligt tussen de 1800 en 1900 meter. Een aardige klim op de voorlaatste dag in Griekenland. Na deze etappe die ongeveer 70 km bedraagt zullen wij de laatste dag 140 km fietsen om in Igoumenitsa te geraken. Hier nemen wij de ferry naar Venetie die er 24 uur over doet om Italie te bereiken. Een beetje afhankelijk van het schema vanaf Venetie naar huis zullen we hier nog een dag doorbrengen om vervolgens viaItalie Oostenrijk Zwitserland en Duitslandnaar huis te fietsen, maar daarover op een later tijdstip meer.

Ron heeft bergen werk verzet om de route haarfijn uit te stippelen. De fietsen van Marlou en Hub zijn klaar voor vertrek maar aan die van Ron moet nog gesleuteld worden. Ron kennende zal dat wel iets van de laatste dag worden.

Dan nog wat over de conditie. Marlou heeft de allermeeste trainingskilometers gemaakt en wil dus duidelijk niet achteraan fietsen. Zelf heb ik daar niet zo'n moeite mee want dan wordt je ook lekker uit de wind gezet maar eigenlijk is ook mijn conditie goed te noemen en doe ik ook alles om niet achteraan te fietsen. Zo heb ik een paar nieuwe fietsbanden gemonteerd die minder rolweerstand hebben dan mijn vorige banden en mij dus wat extra snelheid moeten geven.Komend weekend zullen wealles even testen door op en neer naar Eindhoven te fietsen. Dat zijn dan 200 km op 2 dagen. Iets wat straks het gemiddelde zal zijn.

Nu jullie de etappeplaatsen in bezit hebben kunnen jullie een voorstelling maken van onze route die overigens straks als we de beschikking hebben over internet keurig online zal verschijnen. Nou voor nu weer genoeg en zal ik jullie kort voor vertrek nog een laatste bericht sturen en daarna wachten wij op alle steunbetuigingen. Groetjes Ron, Marlou en Hub

Reacties

Reacties

Talitha

Ik heb er een beetje van mee gekregen toen julllie samen waren. Ik geef het jullie weer te doen. Hopelijk is het een mooie route (waar ik niet aan twijfel) en vallen de bergen mee. Hub heet altijd wel iets waardoor hij het zichzelf makkelijker maakt (beetje vals spelen met de banden, he Hub) maar al bij al jullie zijn weer echte bikkels. Veel plezier nog met de voorbereidingen en ik verheug me al op jullie avonturen.

redactie

Thalita, dat is niet vals spelen maar slim!! Vals is als er stiekem een motortje in mijn trapas is gemonteerd. Ron en Marlou kunnen ook topbanden monteren maar die hebben dat schijnbaar niet nodig!!??

Nadja

Haha, ik vind het ook wel slim van Hub....zou ik ook doen! Jullie route klinkt geweldig, maar wat wordt het weer zwaar. Respect hoor! Veel plezier nog met de verdere voorbereidingen en ook ik verheug me op de verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!