Bikkels.reismee.nl

De banden van Hub

I spite of my earlier promise, from now on my writing skills will only be put down in Dutch. A tip for all my foreign friends: use Google translate if you want to follow our heroic adventure! (http://translate.google.nl/#nl|en|)

Het lijkt erop dat Hub een poging doet om mijn webmasterschap over te nemen. Niet alleen wordt eigenhandig de layout van deze site aangepast omdat Marlou zwaarwegende bezwaren heeft tegen het plaatsen van een minder flaterende foto van haar, ook is hij degene die telkens weer onze vorderingen wat betreft de voorbereidingen publiceert. Vandaar dat ik maar weer eens de pen (in de vorm van het toetsenbord) ter hand neem!

Het is vanaf vandaag nog precies 50 dagen voordat we voet zetten op Aziatische aarde. Zoals al gemeld, vorderen de voorbereidingen gestaag. Mede door het plezierige fietsweer van de afgelopen weken en het ingaan van de zomertijd, zitten we alle drie toch zeker 2x per week op de fiets om onze kilometers te maken. Inmiddels heb ikzelf zo'n 750 km afgelegd. Marlou mag dan volgens Hub de meeste kilometers gemaakt hebben, de langste ritten en de meeste heuvels heb ik toch mooi op mijn palmares staan. (Wat is dat toch in onze familie dat we elkaar steeds de loef proberen af te steken. Zal wel een dieper gelegen minderwaardigheidsgevoel zijn).

Toch nog even terugkomend op de banden van Hub...Hij noemt het slim om zijn velgen te voorzien 'state of the art' rubber. Volgens mij is dat een grote gok, Marlou en ik kunnen ons, mochten we tegen de verwachting in het moordende tempo van mijn zwager niet bij kunnen houden, nog altijd beroepen op de discutabele kwaliteit van onze banden. Nonkel Hub heeft dat excuus bij het oud vuil gezet en zal nu moeten presteren!

Voorzover ik het kan inschatten is het vertrouwen dat M. en H. in mijn uitgezette route hebben, gerechtvaardigd.Tot en met de Alpen verwacht ik weinig verrassingen. 2 Keer zal er flink geklommen moeten worden. Via de Katarapas http://www.youtube.com/watch?v=fr6RS2jeahUzullen we het Griekse Pindosgebergte doorkruisen. En zoals het er nu naar uitzietbedwingen we de Alpen door de Weisshornop een hoogte van 2300m te schampen. Daarna kan de beademingsapparatuur weer onder in onze Ortliebs worden opgeborgen. Het laatste deel van het traject zal waarschijnlijk de Rijn worden gevolgd, soms aan de Duitse kant en, als we de Bradwurst mit Knöddel zat zijn, aan de Franse zijde.

Reacties

Reacties

Mat

aaawwww....hope you put out pictures then...are to lazy for translating all...

Gisèle

Als kleine kinderen spelen zijn ze zoet...
Als grote mensen fietsen.......
In ieder geval trainen jullie en zijn jullie allert op elkaars prestaties, wat ik daar van vind doet er niet toe! Veel fietsplezier weet wel dat ik jullie nergens kan komen ophalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!