Bikkels.reismee.nl

Driebaans autoweg

Denk je dat je je goed hebt voorbereid: de GPS bleef bij de start van deze eerste echte etappe maar routes door elkaar gooien en herberekeningen uitvoeren.( Marlou krijgt in elk geval 3 ijsjes, één per km omrijden). Ik snap nu ook waarom al die andere mensen die Istanbul per fiets hebben aangedaan dit tot aan de buitenwijken deden, maar voor een ander transportmiddel hebben gekozen om het centrum te naderen.De begin kilometers van vandaag vielen nog mee, af en toe wat drukker en een beetje opletten, totdat we geconfronteerd werden met een afslag richting hartje Istanbul, niks ventweg, gewoon over de vluchtstrook (als die er al was) de stoppende en optrekkende personenbusjes ontwijkend. Een poging om een alternatief te vinden mislukte telkens jammerlijk. Een aardige Duitser (ja hoor ze bestaan, maar deze was dan ook van turkse afkomst) deed elke hoop op een ietwat veiliger manier van fietsen snel vervliegen. De autoweg was de enige manier om bij de haven te komen.

In elk geval is mijn vraag van twee jaar geleden: 'How to cross the bosporus' vandaag beantwoord. je betaald gewoon 50 eurocent en je wordt met fiets en al overgezet. Fluitje van een cent. Hotel was redelijk snel gevonden en we zijn inmiddels voor de tweede keer'getilt'. Weer bij het afrekenen van het eten. Dat was dan ook de laatste keer!!!!!!...denk ik.

Update:

Tja ook ik wil wel weer mijn verhaal kwijt. Zoals al geschreven was het gesodemieter met Garmin direct het begin van onze eerste dag. Ben benieuwd als we wat landelijker komen of die het dan goed gaat doen. Al met al was het vandaag een rustig dagje, althans voor mij want ik fietste lekker de hele dag achterop. Bewust hoor. Ik heb veel om mij heen gekeken en veel tegenstellingen gezien . Zowel in gebouwen als in natuur maar ook in de mensen. Van zeer conservatief tot super modern. Van vriendelijk tot onvriendelijk. Maar goed dat hebben we in Nederland ook.

Vanmiddag en vanavond hebben we al een beetje Istanbul verkend en jawel hoor de turken kenden ons ook en noemden ons , kijken niet kopen, lookie lookie en noem maar op. Wij herkennen dit allemaal wel van eerdere vakanties. Overigens zitten we middden in het centrum dus benieuwd of we vannacht een oog dicht doen.Ons hotel is niet zo super de luxe als gisteren maar de bediening doet hun uiterste best om het ons naar de zin te maken.

Na een fietsdag zijn we al verkleurd. Ondanks dat ik altijd achteraan fietste heb ik genoten van de dag maar verlang ik naar rustige wegen. Heerlijk het verstand op nul en kilometers maken.

Het is nu 19.45h en eigenlijk is er voor ons op dit moment niets te doen en moet ik ook zeggen als je zo zit dat de vermoeidheid eigenlijk wel toeslaat.

We vinden het hartstikke leuk dat er vanuit Nederland flink gereageerd wordt maar het echte werk moet natuurlijk nog beginnen want met zo'n etappe als vandaag, plus minus 45 km zijn we natuurlijk in augustus nog niet terug. Enfin wordt vervolgd............

Gr Marlou en Hub

Reacties

Reacties

Gisèle

Hallo Bikkels,
How to cross d Bosporus?, blij dat jullie hem over zijn en dat voor €0,5r, ik houd mijn hart vast als ik jullie verhalen over het verkeer hoor, dus kijk goed uit, ook voor elkaar! Misschien een idee: met de trein naar Griekenland?
poen Gisèle

Jimmy en aanhangers

Hubie respect voor degene die jullie getild heeft!
Jij vond 50 kg squatten al zwaar!!

Edje

Getilt????? Door Turken????? Dacht dat de brave nog steeds daar zaten?? Gnagnagna.

Nou ik hoop dat het allemaal soepeler verloopt als jullie de stad uit zijn. Veel reisgenot.

Gr. Edje

HAIO Jochen van de SEH

Ha Hub,

Jullie zijn eraan begonnen zie ik. Wat gaaf! Ik ga meelezen de komende weken. Hoe die knie heel en zorg ook dat je Rohloff tandwiel in 1 stuk blijft dan komt het goed. Zo met z'n drieeen is vast veel gezelliger dan vorig jaar alleen. Veel succes, ook voor je maatjes.

Groetjes,

Jochen

10y

Weer pizza??? Logisch .... die pizza moet geimporteerd worden uit Italie. (kan de umlaut niet vinden)
Ik zou toch iets anders proberen dat meer turks is.
Nog een geluk dat het veerpont slecht 50 cent kostte.
Dus...als ik het goed begrijp zijn er weinig turken die fietsen. Gelukkig hebben jullie jullie doel wel bereikt vandaag!!
Marlou, ik hoop dat de ijsjes je goed hebben gesmaakt, je hebt ze verdiend!!

groetjes,
10y

Dick en Anny

Heej allemaal,

Ook wij gaan de komende weken lekker meelezen........
Zijn benieuwd wat jullie nog allemaal gaan mee maken, het begin is er in elk geval zeker al, ha, ha.....
Jullie moeten je niet laten oplichten door die Turken maar laten voorlichten of...inlichten...hier hebben jullie misschien wel iets aan!!!!!

In elk geval, fiets ze.....en geniet ze......

Groetjes, Dick en Anny

Belinda

mischien toch eerst proberen de prijslijst te lezen, en anders laat marlou de charmes in de strijd gooien bij t bestelen van weer ns een pizza, ( of ander voedsel)
of jullie kijken gewoon te hongerig.. :)

succes met fietsen verder, grtjs Belinda

Anita en Paul Cox

Hallo bikkels,

We zijn jullie verhalen weer met veel plezier aan het volgen.
Ik vind het knap hoe jullie uberhaupt in zo'n land als Turkije durven te fietsen.
Volgens Paul is het een echte kamikaze actie. Dit zijn geen fietslanden. Een fiets is voor hen zoiets als een UFO.
Dus ben a.u.b. voorzichtig, zodat we jullie weer heelhuids in Nederland mogen begroeten.
We zijn alweer benieuwd naar het volgende verhaal.
Veel reisplezier. Geniet ervan!

Groetjes van Anita En Paul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!