Bikkels.reismee.nl

Cultuurbarbaar in Istanbul

Tja mensen eerst een tip van huishoudelijke aard. Omdat eenieder de dag op zijn eigen manier beleeft, heb ik bij de dag van gisteren een update geplaatst. Mijn gevoel dus van die dag. Het is nl iedere dag een beetje vechten wie het eerst de reacties mag bekijken en op de pc mag. Al dan niet om het nieuws uit Nederland te kijken , de weersverwachtingen etc.

Nu dus mijn dag in Istanbul. Om 7.00h werd ik uit bed geschopt want ik moest mee naar de highlights van Istanbul. Als eerste naar het Topaki. Ik had geluk. Uitgerekend vandaag gesloten. Toen door naar het Aya Sophia. Die was dus open. We moesten entree betalen maar het was er in ieder geval lekker koel. Voor de rest heb ik hier heel veel nationaliteiten gezien maar voornamelijk canon boys en girls. Die japanners kom je dus ook overal tegen. Toen door naar de Blue Mosque. Ik ben er in geweest en ik weet zeker dat er een heleboel Turken (mijn collega's) uit Roermond dat ding nog niet van binnen hebben gezien. Uiteraard trapte ik natuurlijk met mijn blote voeten in een splinter, maar goed ik heb hem gezien. Toen naar buiten en tot onze schrik was de temperatuur inmiddels opgelopen tot 34gr Celsiusin de zon. Alsof mijn knieeen nog niet genoeg geleden hadden werd ik bij mijn haren gepakt en naar de grote bazaar gesleept. Woorden schieten te kort!! Toen werd het uiteraard tijd voor een muffin die ik dan ook van mijn reislijders (grapje reisleiders) terstond kreeg. Vervolgens terug naar het hotel waar Ron de pc ongeveer drie uur nodig heeft gehad om eea op de site te krijgen.( de route )

Enfin nu mag ik even en dan evt de anderen. Gaan we zo weer kebab eten en morgen fietsen we eindelijk de wijde wereld in.

Groeten Hub

Reacties

Reacties

Jimmy

Ooit aan een column gedacht in de telegraaf of iets dergelijks? Je schrijft als een volleert journalist!!
Mooi foto's trouwens!
Gr. THE personal trainer

agnes

Dus jullie gaan ook de boel bezichtigen daar!!
Veel succes als jullie de wijde wereld in gaan.

mat en miriam

hoop dat jullie toch genoten hebben van Istanbul,(ondanks splinter, te duur eten,verplichte bezoekjes aan moskeeen....)wij vonden het in ieder geval een schitterende stad !
succes met het vervolg!
groetjes, Mat en Miriam.

Gwen Frings

Ook nog even vanuit Heerlen: Heel veel succes en zet 'm op!!
Ik verheug me weer op jullie goed beschreven verhalen.
Groet,

Gwen

Guido en Carola.

Hub hoe staat zo'n tulband je? Lijkt mij in jouw geval geen overbodige luxe.
Wij denken aan jullie vanuit het zonovergoten Roermond.
Zijn jullie Contador al tegen gekomen?

Gr van os

Nicky

Leuke foto's hoor! Enne Hub ....bedoel je aan je borstharen... want ik herinner me jouw met nul haar op je hoofd?!
Veel plezier bikkeltrio!! GO FOR IT!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!