Bikkels.reismee.nl

Istanbul-Silivri en de engelbewaarders

Vanmorgen om 8.30 vertrokken we dan voor de gevaarlijkste etappe. Als eerste was het natuurlijk weer even zoeken, in een wirwar van straatjes en mochten we ook nog niet met onze fietsen door de GRAND BAZAR, dus weer om rijden.

Toen we eenmaal op de goede route zaten (de snelweg), ging het wat beter. Ik ben bewust maar achteraan gaan rijden want zo kon ik beide heren een beetje in de gaten houden. Aan alle kanten werd er getoeterd om langs te gaan of omdat ze voorbij kwamen en ons wilden waarschuwen. Maar ze houden zich niet aan welke verkeersregels dan ook en rijden je links en rechts, voor en achter voorbij zonder te kijken (of de andere kant op). Ron en Hub werden een keer vlak voor de fiets gesneden maar het ging gelukkig goed. Maar als je hier wat gebeurt, wordt je zo op een vrachtauto gegooid en dan ben je weg. Dus ik dacht ik hou die twee in de gaten en laat dit niet gebeuren. En zoals iedereen weet kijkt Hub overal behalve op de weg en dit heeft me dan ook een aantal keren bijna een hartaanval bezorgd. Ook ik ben bijna gevallen omdat ik moest uitwijken voor een kuil in de weg en ik begon te slippen. Zo als jullie dus zien, waren we maar wat blij met de engeltjes op onze fiets. Na 35 kmmet deze stress gefietst te hebben (je kunt beter een dag werken), werd het rustiger op de weg en konden we wat meer om ons heen kijken. Vroeg in de middag bereikten we ons doel en na gedoucht te hebben gingen we een kop koffie drinken met voor de heren een gebakje (Zie foto)

Nu nog even avondeten en dan uitrusten voor de route van morgen

We houden jullie op de hoogte

Gr Marlou

Hub:

Ik noem het anders , De hel van Istanbul!!

Zoals gezegd na een slechte nachtrust ( Allah heeft mij twee keer geroepen om te bidden ) Ik heb niet geluisterd. Had ik geweten wat mij te wachten stond had ik het waarschijnlijk wel gedaan. Maar goed, mijn lieve heer Jezus heeft mij ook goed beschermd. Zoals Marlou al schreef, kijk ik de hele dag om mij heen en wat mij vanmorgen nog opviel waren de vele lingeriewinkels in Istanbul. Ik snap er geen reet van. Je keek naar binnen en aan de andere kant weer naar buiten. Zo doorzichtig was het. Waar zou dat allemaal onder zitten filosofeerde ik maar weer. Maar goed al gauw moest ik die gedachten loslaten want uit het centrum doken wij daadwerkelijk de hel in. 8 banen eruit heb ik geteld. Verder ging het precies zoals Marlou vertelde. 30 km voor Silivri toet toet. Lieve turken in een modern busje. He guys ( Marlou mocht ook mee hoor ) willen jullie een lift naar Silivri? Toevallig onze halteplaats maar voorlopig willen we nog bikkels blijven dus geen lift en op eigen kracht op naar Silivri. Soms wind mee dan weer even tegen maar vooral op souplesse. Nog geen man met de hamer. In het hotel wasje doen, snoepen en jawel hoor Hub heeft alweer vrienden gemaakt. Ik moet nu sluiten van Marlou want Ron moet zijn verhaal nog kwijt en dan gaan we eten. Kebab???

Gr Hub

Ron:

Ik heb er eigenljk niet veel aan toe te voegen. Ben gewoon blij dat ik vandaag heelhuids ben doorgekomen en de kans om Gisele en Raja weer terug te zien aanzienlijk groter is geworden. Als er iemand van jullie in Italië is geweest dan heb je een referentiekader om het verkeersgedrag van de Turk hieraan af te spiegelen: De Italianen zijn er 'Watjes' bij. Bovendien ben je als niet-roker hier ook niet echt op je plaats. Alleslechtedeeltjesdie we in de afgelopen jarenvermeden hebben, zijn tijdensdeze rit in zijn geheel aangevuld. maar goed we hebben het gehad, het wordt hierna alleen maarbeter! Trouwens wat het weer betreft: geweldig !

Reacties

Reacties

Talitha

Jongens jullie zoeken je ook ritjes uit. Ik hou mijn hart vast. De duimen draaien dat alles goed gaat want ik ben wel wat ongerust na het lezen van jullie verhaal.
Succes morgen, ik lees wel weer wat jullie allemaal meemaken.

Kim

Hallo pap/mam en oom Ron!

Nu komen hopelijk de wat rustigere bergweggetjes! Tot mails!

X

Harry & Maria Meurs

Lieve mensen toch, ik ben verschillende keren in Tukije geweest en doe daar dan intensive mee aan het verkeer.
Ook ik weet als geen ander hoe het verkeer daar in elkaar steekt en heb mij ook vaak afgevraagd waarom er daar stoplichten zijn? Iedereen rijd er toch gewoon teoterend door rood licht.
Ze halen inderdaad rechts en links in en doen wat hun het beste lijkt op dat moment.
Ik begrijp als geen ander hoe jullie je daar moeten voelen en wel op een fiets.
Lieve vrienden, zorg dat jullie gauw uit dat land zijn, ik weet niet hoeveel dagen jullie nog door Turkije moeten fietsen, maar zal zelf pas blij zijn als jullie normaal verder kunnen.
Heel veel sterkte en succes morgen en let aub goed op onze lieve buurman.

Gisèle

Ja lieve Rontje,Marlou en Hub, jullie maar het gebruik van de helm bagataliseren hier in Maastricht!, als ik het geweten had had ik jullie hier gehouden. Hoop echt dat jullie niet meer in dit soort verkeerssituaties terecht komen denkende aan het verkeersknooppunt bij Milaan!
Ik zal toch maar even de engelbewaarders van jullie aanroepen voor een behouden en veilige reis en thuiskomst. Veel fietspelzier voor de komende weken , dat jullie ook een beetje kunnen genieten van de omgeving
Poen Gisèle

Raja

hoi pappa en hub en tante lou je maken me daar wel wat mee hoor tsjonge en dan ben ik altijd aan het zeuren dat ik zo ver moet fietsen dat vindt ik dat jullie toch echt wel heel ver moeten fietsen ,maar ja dat doet er nu niet toe ik hoop dat je morgen goed kunnen fietsen en pas alstublieft goed op elkaar en hoop dat jullie alledrie huids thuiskomen ik verheug me er op om jullie weer in mijn armen te nemen ps.hub wil je astublief wel goed op het verkeer letten ik weet dat er veel te zien is maar we willen allemaal heel graag dat jullie goed thuis komen
groetjes raja

Cecile Dols-Penders

Veel respect! Maarja, het is jullie eigen keuze :-)

Wij gaan komende maandag naar Milaan met de auto, ik begrijp van Gisele dat we ons op 'leuke' verkeerssituaties moeten instellen.
Hoe dan ook, dat is toch heel anders dan op de fiets!

Veel succes en vermijd de steden een beetje, dan heb je (misschien) minder last van die idioten chauffeurs.

Grt,
Cecile

sandra

He jullie drie,
Je weet alle begin is moeilijk,het moet nu steeds beter gaan.
Aan het eten zal het niet liggen heb ik gezien.
He Marlou fiets maar achteraan dan heeft tenminste iemand het overzicht.
Groetjes Sandra en de rest

Truus

Hub, je bent in Turkije, je zit niet op je spinningfiets, hou je een beetje rekening met het verkeer, bij fitworld hebben we niet getraind met auto's, is misschien wel een goed idee....!!!!
Zijn jullie een beetje voorzichtig?? en let op mekaar!!
groetjes, spinninggroep Fitworld Hoensbroek

mark arts

Veel plezier daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!