Bikkels.reismee.nl

Tekirdag-Kezan en de däzer

Na een goede nachtrust en goed ontbijt, maakten wij ons op voor een relaxte fietsdag.

Het was vandaag een bewolkte dag maar de temperatuur was goed, dus vol goede moed gingen we op pad. Na 4km kwam er een verkeersbord met 7% en 2800 mtr we dachten, dat gaat dan lekker af maar niks hoor het ging flink op.Tevens was het de voorbode van wat ons de rest van de dag te wachten stond. Maar niet getreurd ik was nl samen met Hub als eerste boven(had Ron maar net voor de top niet zo nodig nog een foto van ons als achterhoede moeten maken). Daarna bleef het op en af gaan met een topsnelheid van mij van 52km .Na een aantal klimmen kwam het nationaal wielerteam achter ons aan. Ze hadden diep respect voor ons, dat wij met volle bepakking deze bergen beklommen. Hun ploegleider heeft ons zelfs gefilmd .Dus wie vanavond tijd heeft en een schotel kan kijken naar turknet 1 om 20.00 uur. Wekomen dan nl op het sportjournaal.We worden hier langzaam helden.Jammer dat de beide heren de fototoestellen bij zich hebben want ik was nl een paar keer als eerste boven op een berg maar kan dat natuurlijk niet vastleggen, vlgs mij hebben ze daarom ook die toestellen bij zich, want anders gaan ze natuurlijk af als BIKKELS

En zo gingen we maar verder met berg op en af. 20km voor onze finisch slaat het nootlot echter toe.Uit het niets komen er ineens 2 grote honden de weg op en gaan achter Ron aan die fietst voor zijn leven .Ron was gelukkig te snel voor ze, maar toen kregen ze ons in de gaten en werden wij aangevallen. Hub reageerde heel koelbloedig en richte de däzer op hun en wat schetst onze verbazing ze stonden meteen stil. Na dit meegemaakt te hebben bleven we toch maar kort bij elkaar fietsen en maar goed ook want nog geen 2 km verder werden we van alle kanten aangevallen. Maar onze beschermer Hub richte weer zijn däzer en kon ons zo veilig langs deze honden brengen. Het zijn van die witte grote beesten die nooit alleen zijn. Maar goed ook nu zijn we weer bij een hotel aangekomen waar we vriendelijk werden ontvangen, alleen het douchen moest met koud water.

Janine nog een fijne verjaardag.

Rob en Debbie veel geluk met jullie leuke pluizenbol komen vlug kijken en Rob kijk op jemail

Gr Marlou

De fietsende reporter, Hub

Tja mensen als je 2 meter boven zeenivo zit in Tekirdag dan weet je dat je bergop moet. Marlou had dus duidelijk niet in de etappeschema's gekeken. De wielerploeg zoals Marlou vermelde kwam inderdaad langszij en ik durf weer te wedden op zo'n carbon fietsje had ik met ze meegedaan. Over de etappe heeft Marlou al genoeg geschreven. We zullen niet in herhaling blijven vallen. Wat erg opvalt is de vriendelijkheid van de mensen. Onderweg zijn wij getrakteerd op lichte regenbuitjes en ik hoef je niet te vertellen hoe je tassen en fietsen er dan uitzien. Aankomende bij het hotel wilde ik dus eerst de tassen wat afsoppen voor dat ik ze naar de kamer bracht ( 2 verdiepingen zonder lift ) en wat schets mijn verbazing. Pa en dochters zijn flink in de weer met alle andere tassen. Kamer ziet er prima uit douche is koud en wat armoedig. Vervolgens weer de wasjes doen en jawel hoor onze onderbroeken hangen tussen de turkse alleen heeft Marlou een wasknijper nodig en zij drie. Uiteraard durf ik daar geen foto van te maken want wie weet worden we dan het hotel uitggegooid. Morgen fietsen we Griekenland binnen en hebben we een hotel met zwembad .Dus tempo maken en hopenlijk nog even zwemmen. Overigens verwachtten we morgen 40% kans op regen dus moet de regenkleding in de buurt blijven.

Janine ook van mij nog van harte gefeliciteerd, we zullen er eentje op je drinken vanavond!!

Gr Hub

Ron:

Bovenstaand somt zo ongeveer onze dag wel op. Valt me wel op dat de verhalen van mijn fietspartners vaak enigszins bezijden de waarheid zijn of dat de context waarin dingen plaats hebben gevonden ten faveure van de schrijver wordt weggelaten. Maar goed ik gun ze hun plezier in de wetenschap dat het ware verhaal meer overeenkomsten vertoontmet mijn persoonlijke beleving van het gebeurdedan wat er hier op schrift wordt gezet.

Morgen een korte etappe waarbij we Turkije vaarwel zullen zeggen en de Turkse koffie wordt omgeruild voor Griekse. Laten we hopen dat het droog blijft!

Reacties

Reacties

Lia Daemen

Nou ,wat een verhalen het is elke dag weer spannend om te lezen. Jullie zijn echte bikkels, wees voorzichtig!!

Groetjes ui Breda

Lobke

Heb net als het nationaal wielerteam diep respect voor jullie, wat een bikkels! En die dazer is echt een wondermiddel :)
groetjes Lobke

10Y

Het scheelt maar weinig of jullie hebben binnenkort een contract op zak voor het Turkse wielerteam. Fiets dus maar snel door naar Griekenland anders zien we jullie nooit meer terug met die gevaarlijke Turkse medeweggebruikers!
Ik vermoed dat het sportjournaal wel verlengd zal worden met een uitgebreide reportage over jullie.

Super dat jullie die hellingen hebben bedwongen.... is de Cauberg niet voor niets in het trainingsschema opgenomen geweest.

groetjes 10y

Noëlla

Keileuk om elke dag te volgen hoe het "fietst"!
Succes en verzorg elkaar goed!
Grtjs, No

Kim

Goed gedaan alledrie!
Ik ga ome Jos ook voor blijven bij Maastrichts Mooiste, ga namelijk voor 5 km minder, de 10!!!
Tot snel!

Liefs Kim

Ghais ("bin laden")

Hay die Hup!
Van uit mijn nachtdienst zit ik jullie verhalen te volgen: veel boeiender dan die excacerbatie COPD's in kamer 3 en 6!
Leuk! Nog veel plezier/succes!!!!

Ghais ("bin laden")

ik bedoel natuurlijk huB

de Sjnelle

Jongens wat een spannende verhalen, het is natuurlijk de vraag of het die dazer is waar die honden voor op de loop gaan of die kop van Hub (die in het verleden wat weg had van een kokosnoot !) Ik krijg in ieder geval het gevoel dat jullie ook echt op vakantie zijn en we kijken uit naar het vervolg van jullie " TOUR de Aventure"

Bernhard

In lang vervlogen tijden had je de ridders op hun paard die draken bevochten ,maar tegenwoordig hebben we dazer Hub die iedere hond bedwingt ik sla je hierbij tot ridder in de orde van hondenfluisteraar.

Nadja

Ik lig helemaal in een deuk van al jullie verhalen en de reacties van iedereen! Dat maakt een saaie werkdag weer wat levendiger. Zet hem op...ik ga vlug weer lezen, want ik lig een paar dagen achter. :-(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!