Bikkels.reismee.nl

Van Kebap naar Gyros

Wat later dan normaal op de site, maar hier zijn ze dan. De belevenissen van vandaag. Dit keer even zonder foto's omdat de wifi hier bijzonder traag is!!! De schade halen we morgen in.We zitten inmiddels in Griekenland. Vanmorgen in Kesan onder een wolkendek vertrokken na een Turks ontbijt. De wegen waren slecht en het werd steeds stiller. Na anderhalf uur fietsen doemde de grensposten voor ons op. Deze werden nog zwaar bewaakt door stoer uitziende jongens met mitrailleurs in hun handen. Gauw nog wat Turkse lires uitgegeven en aansluiten in de rij. De passagiers van een bus naast ons mochten alle koffers uit het ruim halen en die werden vervolgens gecontroleerd. Ons bleef die ellende bespaard. Een nederlandse camper die naast ons stond hebben we nog even geattendeerd op het feit dat die water lekte, maar de chauffeur werd er niet warm of koud van. Ook geen bedankje . . Ben benieuwd hoever die nog gekomen is?

In no mans land met de camera in de aanslag om de Griekse vlag te fotograferen kreeg ik even een snauw van zo'n militair, no pictures, no pictures. Ik heb hem vriendelijk uitgelegd dat het niet om hem ging. Dus lekker een foto gemaakt. Vervolgens door naar Alexandroupolis. Het gemiddelde was goed, dus al vroeg bereikten we ons hotel. We hadden hier maar twee keer hulp vragen voor nodig. Toen we aankwamen werd er alleen Grieks gesproken en dat was toch wel weer lastig. Maar ja de baas was er nog niet. De bazin van het moment vroeg mij Holland, Holland? Ja was het antwoord. Andre Hazes zei ze. Ja zei ik . Ik dacht die vrouw weet waar ik van houd. Die zullen hier beslist hollanders over de vloer hebben gehad die onze Andre helemaal suf hebben gedraaid. Vervolgens kreeg ik three rooms, three beds , three keys. No no ging het weer van mijn kant, one room one key three beds, for 50 euro en niet dadelijk 150 euro kwijt zijn.

Bent u niet Hazes? No crijns is my name and i booked 1 room. De baas bellen. Die komt over een half uur en helpt ons verder. Toch kregen we al de sleutel van de kamer en jawel hoor, deze grootte hebben we nog niet gehad. 2 verdiepingen, kitchenette, leefhoek, vide enairco die het doet en dat voor 50 euro.

Zoals gewoonlijk doen we onze was en gaan dan terug naar de stad om inkopen te doen. Morgen is het nl zondag en begint het echte werk . Voor het eerst gaan we over de 100 en de dag erna over de 130. Omdat we hier alles tot onze beschikking hebben, eten we voor het eerst binnenshuis en zullen we hier morgenvroeg ontbijten want we willen vroeg weg. Als we terug komen van de boodschappen is de baas inmiddels thuis. Hij is zeer geinteresseerd in ons en heeft nog allerlei tips. Als we gaan koken blijkt dat we geen olie hebben en omdat Hub overal vrienden heeft, gaathij maar even naar de baas. Zonder problemen krijg ik ook die en dat terwijl er een restaurant bij is . Als ik even later dit verslag zit te typen, klop, klop. En ja hoor de baas. Hij komt even een of ander lekker likeurtje brengen. We nemen een foto en beloven hem dat de zwijnenstal die we al hebben gemaakt morgen weer weg zal zijn. No problem, no problem is het antwoord. Wat een gastvrijheid.

Gisèle

Lieve sportievelingen , veel succes morgen met de honderd kilometer.
Hoe komt het toch dat ze bij al die grensovergangen zo aardig zijn? in Italië kregen we bezoek van een herdershond die ons busje op drugs controleerde en mochten we ook al geen foto`s maken. Heeft het iets te maken met het feit dat we uit Holland komen? In ieder geval zet hem op, is het allemaal plat of is het bergzaam gebied?. Verheug me al op jullie stukje van morgen

Huub en San

Jullie zijn goed op weg naar de Boot volhouden
Nu wordt het iets meer doorbijten en overmorgen nog iets meer wij wensen jullie veel sterkte :-)

Groet Huub & San

Dick en Marga

Wij zijn al helemaal verslaafd aan jullie verhalen.
Het is alsof we met jullie mee bikkelen (gelukkig) vanuit onze luie stoel.
We bewonderen jullie en zien uit naar de rest van de verslagen en de mooie foto's.
Heel veel plezier en groetjes!