Bikkels.reismee.nl

Koninginnerit

Na een goede nachtrust tot 5.30u ,want toen werd ik wakker doordater aan beide kanten heel wat bomen omgezaagd werden, gingen we om beurten naar het toilet en ons aankleden. Na een ontbijtje weer de tassen op de fiets en daar gingen we. Eerst nog wat drinken inslaan en weg waren we.

De eerste km gingen goed en we dachten dit wordt een makkie,maar wederom waren er daar die honden.En Hub was op dat moment een heel stuk voor ons. Ron riep tegen de honden HO Ho alsof ze dat verstonden, ik vlug achter een auto en afgestapt want ik heb nu in de gaten dat ze achter fietsers aangaan en niet achter voetgangers, tenminste dat hoop ik.

Na 52km rustige en makkelijke wegen gefietst te hebben kwamen we in Kavala waar wegen waren met een stijgingspercentage van 80%,die zelf Ron onze Berggeit heeft moeten oplopen. En toen natuurlijk een afdaling met een percentage van 85%, maar goed onze remmen hebben die proef doorstaan. Hierna ging het weer rustig verder met af en toe een klim en dan weer een afdaling. Na zo'n beklimming werden we weer aan gevallen maar dit maal door kleine vliegjes, binnen een seconde waren we helemaal zwart.Vlug vegen natuurlijk maar ze bleven komen, dan maar dalen en onderwijl steeds die beestjes wegvegen .Na een paar meter gaven ze het dan toch maar op. En zo gingen we verder door het mooie berglandschap van griekenland , maar het volgende diende zich al weer aan. Ik wees Ron er op dat er zich zwarte wolken achter ons samenpakten, dus maar wat harder gaan fietsen .Dit hebben we 29km vol kunnen houden, toen er ook nog een wind opstak met windvlagen van een kleine tornado(gelukkig in de rug). Maar een ongeluk komt zelden alleen en tijdens een kleine beklimming schakelde Ron schijnbaar niet goed want zijn ketting vloog er af en hetbegon al aardig donker te worden en te rommelen boven ons. Onder een viaduct dus alle tassen van de fiets en ketting er opnieuw opgelegd .Daar het nog steeds droog was besloten we door te fietsen, hadden we dat maar niet gedaan want binnen 5 min brak de hemel open. Kletsnat waren we toen Hub eindelijk een bushokje zag en we konden schuilen.

Nadat het weer droog was fietsten we weer vrolijk verder en na een klein uur bereikten we onze bestemming een zeer mooi en net pension waar we een heel gebouw voor ons zelf hebben.Na een lekkere pizza en onze dagelijkse cappucino en voor Ron een kopje koffieprut zonder SUIKER, mocht ik na deze lange fietsdag nog even een verhaaltje typen en liggen beide heren uitgeteld op bed.

Gr Marlou

Reacties

Reacties

Gisèle

Hoi Marou, zo zie je maar weer dat de verhalen over het sterke geslacht overdreven zijn! Met je moeder gaat het goed,zal haar nog ophalen deze week zodat ze bij ons op de computer de foto`s kan bekijken.
De groeten en veel succes voor morgen. Niet te veel drinken in Tessaloniki, wordt misschien moeilijk want in de avond sluiten ze de straten af voor het verkeer en zit iedereen buiten op de terassjes, heel gezellig maar jullie zullen hiervoor wel te moe zijn, De ouzo en de raki zijn echter voortreffelijk!

Edje Stegen

Doe mij toch maar een vakantie lekker aan het zwembad met een koud drankje en mooi uitzicht op een ander soort bergen!!!! Hahahaha. EN ik weet niet wat al die honden tegen jullie hebben. Maar ze zeggen dat honden goeie mensenkennis hebben!!!

10y

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat jullie honden nog lieve dieren vinden. Is het niet verplicht om de honden aangelijnd te hebben of is er zo'n royaal overschot aan zwerfhonden??? En dat die het dan net op jullie gemunt hebben.....
Ik ben blij te lezen dat óók Marlou geremd heeft bij de afdaling!
Morgen hopelijk een droge dag en zónder honden.

Harry & Maria Meurs.

Lieve mensen.

Grioekenland is eigenlijk ons vakantieland en gaan er steeds weer graag naar toe.
Maar we moeten ook andere landen aan doen.
Ik kan jullie alleen maar zeggen blijf een dag langer en geniet van de uzo en de raki.
Wat hebben jullie toch met die honden, of ze begrijpen dat jullie dierenliefhebbers zijn en het in holland goed toeven is voor hun, hahaha.

mat en miriam

hallo
blij dat jullie toch weer heelhuids aangekomen zijn.
voor morgen een "droge" rit gewenst en let goed op jullie zelf.
groetjes, Mat en Miriam.

Freek

Hallo,
Ik lees met veel bewondering jullie verhalen. Ik vind het toch maar knap en een hele uitdaging! Veel succes in ieder geval met de verdere reis. Zal het zeker blijven volgen.
Gr Freek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!