Bikkels.reismee.nl

Een ezel stoot zich geen twee keer maar een os wel.

Na wederom in een mooie kamer met keuken gebivakeerd te hebben, liep vanmorgen om 6.30u de wekker van Ron af . We hadden nl gisteren afgesproken om vroeg te vertrekken omdat we een lange rit voor de boeg hadden.Maar Ron had zo'n last van zijn bibs dat hij tot in de late uurtjes op de laptop bezig is geweest om de route in te korten en het is hem gelukt, liefst 20 km korter. Dus na enige startproblemen (want we waren alle drie nog moe) zaten we om 8.10u op de fiets, eerst nog even de banden op gepompt bij een tankstation en weg waren we. Het eerste uur ging in een rustig tempo en Ron en Hub wisselden zich af met voorop rijden. Ron moest het vandaag nlbekopen dat hij gisteren de kar getrokken had. Ik reed meestal achteraan omdat ik dit lekker fietsen vind, je wordt nl uit de wind gereden en kunt heerlijk om je heen kijken. .Zo ging het zijn gangetje. Na ongeveer 40 km kwam er een heuvel waarin ik mijn meerdere moest herkennen zo stijl ging het omhoog en bijna boven viel ik zowat van de fiets. Dan maar lopend omhoog, maar ook dit is erg zwaar want je fiets met bepakking weegt al gauw 50 kilo en die moet je ook omhoog duwen. Dus maar weer opgestapt en de laatste meters toch weer gefietst. Boven zag ik Ron met zijn hoofd schudden en op en neer fietsen (de heren hadden het wel fietsend gered).Ik dacht als hij verkeerd is gegaan draai ik hem de nek om, want ik kwam helemaal kapot boven. Gelukkig voor hem was dat niet het geval en gingen we gestaag verder bergop.

Na nog een half uurtje fietsen kondigde ik aan dat we in het volgende dorp zouden pauzeren en wat eten, hier waren ze het beide mee eens. Al fietsend kwamen wij bij een onverharde weg en we besloten gezamelijk om toch maar weer van de route af te wijken en een stukje terug te gaan en daar de verharde weg te nemen.Maar zoals jullie al wel uit de titel begrijpen was dit voor de derde keer weer een verkeerde beslissing, want ook deze werd een landweg en na een aantal km weer een waterpoel van een meter diep. Wat nu? Een aardige griek die op de tractor langs kwam vertelde ons dat we de landweg konden vervolgen en dan weer op de goede weg zouden komen. Dit klopte gelukkig ook.

De verdere dag ging gesmeerd we kwamen door de bergen met aan beide kanten van de weg hoge rotsen en gingen door een pas gedeeltelijk over de autoweg. Om een uur of een kwam bij mij de man met de hamer even voorbij want het was erg heet en ik zag het even niet meer zitten. De griekse goden waren me echter gunstig gezind en stuurde me wat wind in de rug..De verdere route verliep goed en nu zijn we dan ook in Larissa beland. Nog drie dagen en dan 1 dag in luxe op de boot uitrusten met zwembad.

Gr

Marlou

Reacties

Reacties

Bob Luijsterburg

Hou vol kanjers.
ik ben trots op jullie.
Zelf ook het fietsen weer opgepakt en vandaag 42 km gefietst, een schijntje met wat jullie doen maar toch.
Respect voor jullie, Ga zo door.
Groet van ons allen.

Rob

Hallo fietsers,
Ik had verwacht dat jullie al in Italie waren, maar als jullie de routes blijven inkorten halen jullie de boot nooit en zijn jullie te laat voor het feest van Debby en mij. Dus tempo erop en door fietsen.
Gr Rob

hub

korter betekend minder km dus sneller op plaats van bestemming! Halteplaatsen liggen nog steeds op schema

sandra

He jullie drie,met een beetje tegenslag hier en daar,komt het vanzelf weer goed.En de vooruitzichten zijn prima,drie dagen en dan op de boot genieten en bijtanken. Verder houd de moed erin.
Wij maken ons op voor een weekendje weg.
Groetjes Sandra Huub en de rest

Harry & Maria Meurs

Hoi Marlou,

Zo zie je maar hoe het kan gaan.
Zorg goed voor de billetjes van buurman Ron.
Ik vroeg me af hoe jullie vanuit Turkije in Griekenland zijn gekomen, ik denk met de overtocht met de boot.
Veel succes morgen, en o ja, ik geniet van de foto`s.

Talitha

Hey Bikkels,

Even een vraagje. Wat komt er na die Os???
Grapje, hahahaha
Jullie hebben wederom laten zien dat geen enkele tegenslag jullie weerhoud om door te gaan en al horen we bij terug komst dat je volgend jaar weer niet gaat, ook dan weten we dat je dat wel doet.
Zet hem op en geniet van jullie boottocht.

Olaf

Lieve Marlou, beste Hub en Ron,
Petje af voor jullie invulling van " vakantie". Wat me wel opvalt is dat er, in tegenstelling van vorige ritten, meer fotoseries en vele verhalen naar ons gestuurd worden. Er wordt toch ook nog wel hopelijk echt gefietst he?(haha). Geniet ervan, ik blijf de foto's en verhalen enthousiast volgen, Schitterend, hou vol!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!