Bikkels.reismee.nl

Een gebed zonder einde.

Allereerst wil ik toch de vraag van Harrie beantwoorden hoe we van Turkije naar Griekenland zijn gekomen: FIETSEND!!!!

Dan het verhaal van de dag. Ondanks een heerlijk bed en een laat ontbijttijdstip was ik alweer vroeg wakker (6.00 uur Griekse tijd hetgeen overeenkomt met 5 uur in Nederland). Toch nog maar even omgedraaid om wat energie te tanken voor de lange klim die ons te wachten stond. Na het gebruikelijke ochtendritueel op de fiets en richting Katarapas. De eerste km waren 'vrij 'easy' maar na zo'n 10 km begon de aanloop: klimmen van 200m naar 800m. Gelukkig zijn de bergen meer mijn terrein en genoot ik van het afzien en de mooie omgeving. De roedel honden die op ons afvloog (het waren er zeker 6 tegelijk) nam ik daarbij maar voor lief en we zijn er inmiddels achtergekomen dat hard terugschreeuwen feilloos helpt, zo snel als ze aankomen stormen, zo snel druipen ze ook weer af als ze zien dat je niet bang voor ze bent.

Op 800m hoogte gingen we weer naar beneden en dat is nu juist niet wat je wilt als je weet dat je die dag naar 1700 meter moet klimmen. De gedane inspanning wordt dan namelijk weer om zeep geholpen. Na die afdaling volgde het echte werk. 20 km klimmen, ieder in zijn eigen tempo en op zijn/haar eigen manier. (Hulde daarbij voor Marlou, die deed niet onder voor het mannelijk geweld en week de hele klim niet af van Hub´s zijde). Het was zeer warm en ik zweette harder dan ik het vocht kon aanvullen, aan de klim leek geen eind te komen. In gedachte bad ik tot de Griekse goden voor wat afkoeling. Die kwam. Op de top hadden we nog net tijd om wat foto's te maken en onze regenjassen aan te trekken. Voordat we halverwege de afdaling richting Metsova waren, sopte het water in onze schoenen en klappertanden we van de kou. Eindelijk in het hotel aangekomen was het snel een warme douche nemen en onder de warme dekens kruipen om maarweer warm te worden. Welnu, het leed is geleden en we zijn ons mentaal alweer aan het voorbereiden voor de volgende uitdaging: de koninginnerit van 140 kmnaar Igouminitsa waar de boot niet op ons zal wachten indien we te laat komen.

Reacties

Reacties

Kim Crijns

Netjes hoor! Goede klim, mooie foto's en leuke verhalen!
Nog even en jullie zitten weer op de bekende fietspaden! Succes met de tocht morgen, hopelijk geen zeeziekte! Pap zal jullie wel om 4:00 wakker maken om te vertrekken.

Liefs Kim

Harry & Maria Meurs

Lieve mensen,

Chapo voor Marlou, meer kan ik er niet op zeggen.
Bedankt voor je antwoord beste Ron, en ik wens jullie alledrie veel succes morgen in Italië.
Oja, we genieten van de foto`s, ze worden steeds mooier.

10y

Petje af!
Wat een hoogte verschillen hebben jullie moeten overbruggen en dat onder extreme weersomstandigheden! Super!

Maud

Enne? Enne? Boot gehaald?

Marlie

Marlou wij zijn trots op je, ga er voor.
Ik moet nog 3 dagen werken en dan ook vakantie, geniet van alles en tot over een paar weken, groetjes Marlie

fam. steeghs-houben

Marlou, knap hoor!!!
En voor Hub en Ron natuurlijk ook een prima prestatie!
We lezen elke dag jullie reisverhalen, indrukwekkend!

Toi, Toi, toi voor jullie samen en een goede reis over zee.

Nadja

Haha, goed zo Marlou!!! En dat terwijl Hub speciale banden gekocht heeft. We zijn trots op je (ja heren, we zijn natuurlijk ook trots op jullie!) Go for it!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!