Bikkels.reismee.nl

Na zonneschijn komt.....

Nou mensen ga er even voor zitten want hier komen twee dagen. Na de loodzware etappe van zondag, mochten we maandag op de ferry genieten van een rustdag. Maandag dus vroeg op om in te checken en eenmaal buiten het hotel, na de welbekende taferelen, stond de grote vriend van Marlou ons reeds op te wachten. Hetzelfde hondje dat ons op zondagavond verwelkomde bij het hotel. Vriendelijk huppelend liep het met ons mee door de douane naar de gate waar onze ferry zou aanmeren. De boot lag er nog niet maar de hond bewaakte onze fietsen en keek maar steeds naar Marlou of ze niet mee mocht. Als we met de auto waren geweest weet ik niet wat er gebeurd was. Zelfs toen we inscheepten, liep ze mee. Een ijverige medewerker van Anek Lines hield haar tegen. Met de roltrap konden we naar boven, melden bij de info en vervolgens door naar de receptie waar we de sleutel van onze hut kregen. We hadden al eens minder gehad en waren beslist niet ontevreden. Om een beetje bij te komen van de afgelopen dagen kroop Ron in bed en Marlou en Hub togen naar het topless zonnedek met zwembad. Weer pech, geen water inhet zwembad en alleen maar topless heren. Hub dus ook uit de kleren en dat heb ik geweten, op zee, een windje en op sommige plaatsen nog spierwit. Nu heb ik dus drie kleuren die ik straks egaal moet zien te krijgen. De prijzen leken op die van een cruiseschip maar goed het ging eenmaal niet anders. 's Avonds kregen we een verontrustend sms-je, Venetie 10 gr Celsius en regen. Dat kon niet dachten wij dus snel contact met Nederland gezocht en de verlossing was er: 20 graden. Dat is nog altijd 15 minder dan de afgelopen dagen maar goed, naar bed en afwachten. Eenmaal in Venetie konden we het met eigen ogen aanschouwen en jawel hoor het regende. Direct na het verlaten van de ferry, wat overigens nog wat voeten in aarde had voordat Marlou en Hub de fietsen gevonden hadden, een schuilplaats opgezocht en regenkleren aan. Even afwachten maar dat had ook geen zin dus vol goede moed gingen we op pad. Na wat geharrewar door Venetie konden we dan eindelijk kilometers gaan maken en na een uur of twee konden zelfs de regenpakken uit. Bij een fietscontrole van Marlou bleek dat haar remblokken helemaal op waren. Bagage eraf en die dus uiteindelijk zelf maar vervangen nadat we bij 2 fietsenmakers al een vriendelijk neen hadden gekregen. De behulpzaamheid droop eraf!!. Het tempo ging omhoog en we hadden goede hoop dat we het gestelde doel voor vandaag zouden halen. Het begon echter weer te regenen en op enig moment viel het er met bakken uit en de temperatuur daalde tot 15 graden. Dus Garmin om hulp gevraagd en jawel hoor die had een hotel voor ons op 5 km van de route. Nou dat ging, vervelend was het dat het hotel bij aankomst niet meer bewoonbaar was.Wat nu? Terwijl Hub Sygic om hulp vroeg gingen Ron en Marlou even bij een Renault dealer naar binnen en die wist raad. In de stad drie hotels, tekening erbij en weg waren we weer in de stromende regen. In de stad aangekomen nog maar even de weg gevraagd en waar senorita zei rechtdoor, zei senor iets verder op dat we weer terug moesten. Om moedeloos van te worden. Op naar het politieburo en jawel hoor drie hotels, twee duurderen en een goedkoper. Met de luxe overtocht nog vers in ons geheugen wij dus koers gezet naar het goedkope en jawel je raad het al. Wij vragen ons af wat de de duurdere gekost zouden hebben want dit kost al over de 100 euro en heb ik nog niet eens mooie led lampjes in mijn douchestraal. ( had ik verleden jaar wel voor die prijs). Maar goed als je zo doornat bent dan moet het maar weer. Meteen vroeg de receptionist of we ook wilden avondeten maar we hebben hem vriendelijk uitgelegd dat we nog even de stad in moesten om wat spullen te kopen voor de dag van morgen. Goed excuus he!. Als ik dit typ ligt Marlou naast mij al in een bed waarin we ook dwars kunnen slapen en Ron op het voetenmatje. Geintje Gisele, hij heeft een klein bedje. Moet die morgen weer geld gaanuitgeven maar ditmaal voor een regenbroek die meneer niet bij zich had. Liggen nu wel iets achter op het schema maar hopen dit bij betere omstandigheden weer recht te trekken. Van vandaag zullen er waarschijnlijk niet veel foto's verschijnenmaar dat maken we ook weer goed. Marlou wil nog iedereen bedanken voor alle steunbetuigingen en ik ga sluiten.

Gr Hub

Reacties

Reacties

janne

Ha Marlou, Hub en Ron
...en na regen komt toch weer zonneschijn.
Ik neem aan dat jullie toch wel over de helft zijn (mijn geografische kennis is net zo goed als mijn voetbal kennis, er is maar één club en dat is ....sorry Ali, AJAX).
Hou vol of neem nog ergens een rustdag. groete oet Remunj.

agnes

Venetie, dat is heeel lang geleden dat we eens daar zijn geweest!!
Petje af voor jullie , volgens mij is het nog wel even fietsen voor jullie thuis zijn!!

Zet hem op!!

Guido Dekkers

Petje af..... voor Marlou.
Jullie zijn wel heel trouw met het sturen van berichtjes en foto's. Als ik jullie niet een beetje kende zou ik denken dat jullie mij stalken/ spammen. Veel succes en een beetje droog weer en warmte is jullie gegund, zeker met de Alpen voor de deur.
Gr Guido Dekkers

Gisèle

Hoi Lieverds,
Had jullie al via sms aangekondigd dat het regenachtig zou worden, hopelijk veranderd dat snel want als je iedere keer zeiknat wordt is de lol er snel vanaf. Jullie kunnen altijd nog de trein/bus etc.? nemen. Jammer dat de Italiaanse fietsenmakers zo onaardig zijn, snap het niet want er viel tenslotte toch iets te verdienen!
Enfin wacht weer op jullie verhaal van morgen en wens jullie het beste en uiteraard een beetje zonneschijn.

Harry & Matia Meurs.

Live vrienden,

Ik zag en hoorde dat het regengebied ook jullie zou moeten bereiken, maar dat wens ik jullie fietsende helen niet toe, ik weet hoe dat voelt.
Hier is vanavond noodweer geweest maar hoop dat het jullie nu beter en droger zal af gaan.
Ik zie morgen jullie verhalen weer terug.
Styerkte en veel droge energie.

10y

Het wordt een vast ritueel om elke dag jullie verhaal te lezen. Gelukkig duurt het nog even voordat jullie weer thuis zijn en ík afkickverschijnselen begin te krijgen ;).
Ik ben wel blij om te lezen dat de remblokjes van Marlou versleten zijn. Blijkbaar worden ze dus tóch gebruikt als de bergaf gaat!
Hopelijk hebben jullie de komende dagen droog weer waardoor het fietsen een stuk aangenamer zal zijn.

berry nauts/sandra

he luitjes je moet maar denken van een beetje regen groeien de haren. even goed volhouden dan gaat vanzelf weer de zon schijnen.
hou vol de helft zit er bijna op,en opgeven bestaat volgens berry niet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!