Bikkels.reismee.nl

Zwart kamperen

Na een ijskoude nacht waarin Hub begon met alleen zijn ondergoed aan en eindigde met twee truien, lange broek en sokken, schrokken wij na weinig slaap om 7.30u wakker. Gelukkig, we hoorden geen getik op de tent wat voor ons een goed teken was. Geen regen dus de tent kon weer droog in gepakt worden. Ron hing zijn nog natte was achter aan de fiets zodat die onder het rijden kon drogen. Het zou vandaag een korte etappe worden. Het ging heuvel op en heuvel af. Onderweg kwamen we door kleine gehuchten waar geen winkel of iets dergelijks te bekennen was. We hadden voor vandaag proviand ingeslagen omdat we wisten dat het zondag was, maar er niet aan gedacht dat het morgen tweede pinksterdag zou zijn en dan ook alles dicht is. Dus goed opletten of er nog iets te krijgen was, nee hoor alles dicht en overal stond 'montag ruhetag'.

Rond twaalf uur hebben we toch maar een pauze genomen en iets gegeten van het gisteren gekochte brood. Maar zuinig aan want we wisten niet of we nog wat zouden vinden voor morgen. Na deze stop kwamen we langs een restaurant waar we nog vlug even een cola dronken voor extra energie en verder ging het. Het was een zonnige dag en het schoot lekker op eigenlijk hadden we graag nog wat meer km gemaakt, maar volgens Ron kwam er na deze plaats voorlopig geen camping meer en eerlijk is eerlijk onderweg hadden we maar één gasthof gezien dat open was en nog een die ook een 'ruhetag' had. Ik durfde dus ook niet het risico te lopen dat ik dadelijk wild moest kamperen.

Om 13.30h arriveerde we op de camping waar ze ons vertelden dat we de tent maar ergens neer moesten zetten . Alle tenten stonden kriskras door elkaar en daar moesten wij nog eens tussen. Gisteren kregen we een mooie plaats toegewezen en stonden we naast elkaar nu staan we heel ver uit elkaar. We hebben nog niet betaald , Ron is al drie keer wezen kijken bij de receptie maar telkens was er niemand . Nu wachten we dus maar af of er nog iemand voor het geld komt. Eigenlijk is er vandaag niet veel gebeurd en wachten we de dag van morgen dus maar weer af. Stiekem zijn we al aan het denken of we misschien vrijdag al thuis zijn maar dat is afhankelijk van het weer.

Gr Marlou

10y

Dus.... jullie zijn toch nog aan "kamperen" toegekomen. ;) Gelukkig dat jullie weer een droge dag hebben gehad.